Så er designet ændret på bloggen. Næste mål er lidt hyppigere blogindlæg. Jeg synes, at der er rigtig mange muligheder for at inddrage blogs i undervisningen. En tanke er at konvertere en traditionel aflevering til et blogindlæg om et givet emne f.eks. et politisk eller etisk emne, hvor eleverne skal tage stilling til en aktuel sag eller lignende. Alternativt kan kursisterne i grupper - fysiske såvel som virtuelle - etablere en blog og bruge denne blog til videndeling. Generelt set synes jeg der ligger et stort potentiale i, at kursisterne styrker deres argumentationskompetencer ved, at de skaber et indhold (en aflevering), som er offentlig for deres medkursister.
Hvad tænker I? Hvad vil I bruge blogs i undervisningen til? Vil der være forskel på, hvordan I vil bruge blogs i ordinær undervisning og i fjernundervisningen?
Hej Sanne
SvarSletTak for dit indlæg.
Jeg synes, du peger på nogle meget oplagte muligheder.
Jeg glæder mig til at læse de andres kommentarer:)
Hilsen
Peter
Hej Julie
SvarSletJeg underviser i dansk, dansk som andetsprog og engelsk på ordinære hold. Og jeg kan sagtens, som du, se oplagte muligheder for at arbejde med skriftlighed via bloggen. Og netop erstatte nogle af de "klassiske" afleveringer med indlæg som fx kommentaren, klummen, diskussionen, læserbrevet m.v. I virkeligheden få dem til at skrive mere. Det er så oplagt, man skal "bare" lige få det startet op og orke lidt ekstra arbejde i begyndelsen. Turde lidt kaos.